микрозайм на карту займы мигкредит
Ciąża

TOP 10 ciążowych pokarmów

10 TOP produktów

Kobieta w ciąży musi zapewnić swojemu ciału około 2500 kalorii dziennie. Spożywaj odpowiednią ilość pokarmów, ale również starannie wybieraj to, co otrzyma Twój organizm.

 1. Fasola. Najbogatsze źródło białka i błonnika. Błonnik pomaga przy biegunce ciążowej. Ciału zapewnia wapń, żelazo i cynk.

 2. Soja. Klejnot wśród roślin. Bogate źródło wapnia, witamin i białka. Zawiera kompletny zbiór białek z niezbędnymi aminokwasami esencjonalnymi. Jest niezwykle uniwersalna. Możesz ją dodać niemal do wszystkiego, co gotujesz. Począwszy od latte, kończąc na duszonym mięsie.?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

 3. Łosoś. Najlepsze źródło omega-3 kwasów tłuszczowych, protein, nasyconych kwasów tłuszczowych, witamin i minerałów. Dobrym źródłem kwasów omega-3, -6 jest także olej lniany pamiętaj, że należy go spożywać na zimno.

4. Słodkie ziemniaki. Naturalne źródło błonnika i witamin, niezbędnych dla ciężarnych. Znakomite źródło witaminy C. Są tanie, dostępne i uniwersalne. Ugotuj większą ilość i zostaw na gorsze czasy. Czyli na wieczór, możesz je zapieć albo podsmazyć na patelni :)

 5. Produkty zbożowe i prażona kukurydza. Źródło błonnika, witamin i cennych minerałów. Zawiera niezbędne składniki odżywcze, np. … selen. Oprócz prażonej kukurydzy możesz sięgnąć też po jęczmień, pełnoziarnisty chleb czy płatki owsiane.

 6. Warzywa liściaste. Dla zdrowia mamy i dziecka. Kipi od witamin (A, C i K), składników odżywczych i starego dobrego kwasu foliowego.

 7. Chude mięso. Znakomite źródło wysokiej jakości białka. Wysoka zawartość choliny wpływa pozytywnie na rozwój komórek mózgowych dziecka.

 8. Orzechy włoskie. Dla wegetarianów niezastąpione źródło wysoce skoncentrowanych składników odżywczych. Jedno z TOP źródeł omega-3 kwasów tłuszczowych pochodzenia roślinnego. Można je dodać do jakiejkolwiek przekąski, nie tylko do sałatek owocowych.

 9. Jogurt grecki. Ma dwa razy więcej białka, niż zwykły jogurt. Wysoka zawartość wapnia zapewni mocne kości mamie i dziecku.

 10. Jaja. 1 jajko = 90 kalorii. Są również wysokiej jakości źródłem energii, białka i choliny, wspierającej rozwój dziecięcego mózgu.

Poprzedni artykułjak przekazać nowinę o ciązyNastępny artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *